• 0216 475 00 78

  • Çalışma Saatleri

    07:30 / 18:30
  •   


Örnek Bültenimiz

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR

  • HAYVANLARI KORUMA GÜNÜ (4 EKİM)
  • CUMHURİYET BAYRAMI(29 EKİM)

TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ / BİLMECELER
*Daldan dala atlarım, kuyruğumdan sarkarım.(MAYMUN)
*Pulları var, gelin değil. Suda bulunur, kayık değil. Avuçta kayar, sabun değil. Bilemezsen karşımda eğil.(BALIK)
*Yük görünce kaçar, ot körünce koşar.(EŞEK)
*Uzun ayaklı, havucu çok sever.(TAVŞAN)
*Üstü çayır biçilir, altı çeşme içilir.(KOYUN)
*Arpadan aşı, samandır eşi, tükenmez eşi.(EŞEK)
*Karşımdan baktım var, yanına gittim yok.(KUŞ)
*Havada uçar vıızvızzz. Biz onun balını yeriz.(ARI)
*Ormanda ininde yaşar, kışın uzun bir uykuya dalar.(AYI)
*Çocukların yuvası, bilgi doludur arası. (OKUL)
*Kitaplardan bilgiyi öğrenir, sınıftaki çocuklara öğretir. ( ÖĞRETMEN)
*Bir kapaklı, çok yapraklı, içinde bilgi saklı (KİTAP)
*Kağıt üzerinde dans eder, silgi, hatalarını siler (KALEM)
*Kitabı, defteri koyarım, her gün okula taşınırım. (ÇANTA)

                       TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ / ŞİİR
OKULUM
Sabah erken kalkarım
Yüzümü de yıkarım
Ellerimi sabunlar
Kahvaltımı yaparım
Dişlerimi fırçalarım
Saçlarımı tararım
Okuluma giderken
Etrafıma mutluluk saçarım.

CUMHURİYET
Cumhuriyet kalbimde
Sönmeyen bir ateştir
Vatanımın ufkunda
Parlayan bir güneştir.

Ata' nın armağanı
Yüce Cumhuriyeti
Korumak ödevimdir
Bu kutsal emaneti.
ŞEKİLLER
Şekiller çeşit çeşit;
Kimi üçgen ,kimi kare;
Kimi tombul dairedir,
Kimi de benzer eve

SONBAHAR
Altın sarı yapraklar
Yazdan kalır sıcaklar
Soğuk günler yaklaşır
Gider göçmen kuşlar
Eylül ekim ve kasım
Turşu reçel yapılsın
Odun kömür alarak
Kışa hazırlanılsın.

 

TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ /PARMAK OYUNU

TOPRAKLI YOL
Topraklı bir yolda yürüyoruz(eller dizlere vurulur)
Aaa o da ne?(El ağıza götürülerek şaşırma hareketi yapılır)
Tahta bir köprü
Altından geçemem(ellerimizi iki yana açarız)
içinden geçemem(ellerimizi iki yana açarız)
Ama üstenden geçebilirim(eller göğse vurulur)
Aaa o da ne?
Bir çimenlik
Altından geçemem(ellerimizi iki yana açarız)
İçinden geçemem(ellerimizi iki yana açarız)
Ama üstünden geçebilirim(eller birbirine sürtülür)
Aaa o da ne?
Bir bataklık
Altından geçemem(ellerimizi iki yana açarız)
İçinden geçemem(ellerimizi iki yana açarız)
Ama üstenden geçebilirim(bataklık sesi çıkarılır)
Aaa oda ne,bir elma ağacı
Hadi çıkalım,tik tak tik tak(parmaklarımızla,sol kol üzerine çıkma hareketi yapılır)
Elmaları yiyelim(yeme hareketi)
Oooh karnımız da doydu(eller karna götürülür)
Hadi inelim,tik tak tik tak(parmklarımzla,sağ kol üzerinden inme hareketi yapılır)
Aaa o da ne?Burnu ıslak,tüğleri yumuşak,arkasında bir de kuyruğu var.
Bu bir ayı(korkma hareketi yapılır)
Hadi kaçalım(yerinde kaçma hareketi)
Önce bataklık(bataklık sesi çıkarılır)sonra çimenlik(eller bibirine sürtülür)daha sonra tahata köprü(eller göğse vurulur)en son da topraklı yol(eller dizlere vurulur)
Ohhh kurtulduk(sevinme hareketi yapılır.

YAĞMUR HANIM
Tık tık cama kim vuruyor?(bir el açık diğer eli yumruk yapılır ve vurma hareketi yapılır).
Aç bakalım ne soruyor?(açma hareketi yapılır.)
Ah çok iri damlacıklar(parmaklar aşağı doğru sallanır)
Bak dışarıda yağmur yağıyor.(Baş ve işaret parmakları birleştirilir.;gözlük gibi yapılır;parmaklar aşağı doğru sallanır)
Yağmur yağmur ne yağarsın?(eller yana doğru açılır)
Sen neden hep ağlarsın?(ağlama hareketi yapılır)
Bahçeleri sula canım.(sulama hareketi yapılır)
Sen çok iyisin YAĞMUR HANIM (eller iki yana açılır).

BİR TİMSAH YÜZMEK İSTİYOR
Bir timsah yüzmek istiyor (yüzeme hareketi yapılır)
Ağzını kocaman açıyor (eller ağız şeklinde yapılıp aşağı yukarı açılır)
Beni görünce arkasına saklanıyor. (eller arakaya saklanır )
Bir timsah yüzmek istiyor(yüzeme hareketi yapılır)
Ağzını kocaman açıyor(eller ağız şeklinde yapılıp aşağı yukarı açılır)
Beni görünce ayakların altına saklanıyor (eller dizlerin arkasına saklanır)
Bir timsah yüzmek istiyor(yüzeme hareketi yapılır)
Ağzını kocaman açıyor(eller ağız şeklinde yapılıp aşağı yukarı açılır)
Beni görünce ensesine saklanıyor. (eller ensenin arkasına konur)
Bir timsah yüzmek istiyor(yüzeme hareketi yapılır)
Ağzını kocaman açıyor(eller ağız şeklinde yapılıp aşağı yukarı açılır)
Beni görünce koltuk altına saklanıyor. (eller koltuk altına saklanır )
Bir timsah yüzmek istiyor(yüzeme hareketi yapılır)
Ağzını kocaman açıyor(eller ağız şeklinde yapılıp aşağı yukarı açılır)
Beni görünce kazağının içine saklanıyor.(eller kazağının içine saklanır)
Bir timsah yüzmek istiyor(yüzeme hareketi yapılır)
Artık  yüzebilir(veee yüzme hareketi yapılır)

OKUL
Okulun çatısı var
(iki el birleştirilerek çatı hareketi yapılır.)
İçinde mini mini çocuklar
(Ellerin parmaklan yukarı doğru hareket ettirilir.)
Başlarında öğretmen
(Bas parmak gösterilir.)
Yanında öğrenciler
(Diğer parmaklar gösterilir.)
Birlikte bahçeye çıktılar
(Parmaklarla yürüme hareketi yapılır.)

TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ/TEKERLEME
LÜTFEN
Lütfen beni dinleyin,
Sakın olmaz demeyin.
Size bir tek sözüm var,
Lütfen onu iyi öğrenin.
Yumuşacık söylenir,
Duyanları sevindirir.
Bir şeyler isterken,
Lütfen demeden istemeyin.

MAKARA
sar sar sar makarayı sar
Çöz çöz çöz makarayı çöz
On kilo pekmez yala yala bitmez beşi sana kardeşim
Beşi de bana

 

İĞNE
iğnem düştü yakamdan
kral geliyor arkamdan
gelme kral gelme
annem bakıyor balkondan

KEÇİLER
Ayşe Hanımın keçileri,
Hop hop hopluyor,
Arpa, saman istiyor,
Arpa, saman yok,
Kilimcide çok.
Kilimci kilim dokur,
İçinde bülbül okur.
İki kardeşim olsa,
Biri ay, biri yıldız,
Biri oğlan, biri kız,
Hop çikolata çikolata,
Akşam yedim salata,
Seni gidi kerata.

 

                                                           OYUN ETKİNLİĞİ

KARTAL OYUNU :
Bu oyun kovalamaca oyunudur. Oyuncu tam yakalanırken -kartal- der ve kollarını açar ve hareketsiz kalır. Diğer oyumcular kolunun altından geçerek oyuncuyu kurtarır yakalanan ebe olur.

UYKUCU HOROZ:
Tüm çocuklar yumurta olup, yere otururlar. Uyur gibidirler ve gözlerini açmazlar. Öğretmen tek tek başlarına dokunur. Başına dokunulan çocuk, sessizce kalkar ve öğretmenin peşinden gelir. Son çocuk kalana kadar, öğretmen çocukların başlarına dokunarak kaldırır. Sona kalan çocuğun etrafında sessizce halka olunur. Ve birden, “uykucu horoz, uykucu horoz kalk artık!” diye bağırırlar. Uykucu horoz arkadaşlarını yakalamaya çalışır.
AYAKTAKİNİ VUR OYUNU:
Oyuncular arasında bir ebe seçilir. Ebeye küçük bir top verilir. Diğer oyuncular oyun alanlarına dağıtılır. Ebe ayakta olanı vurmaya çalışır. Çömeleni vuramaz. Ancak ebe de elinde topla yürüyemez ve koşamaz. Topu yere vurarak zıplatmak zorundadır. Vurulmayan oyuncu alkışlanır.
MENDİL KAÇIRMA OYUNU:
Oyuncular yan yana küçük bir halka meydana getirirler dizlerini bükerek çömelirler. Ebe seçilen çocuk halkanın ortasında ayakta durur. Ebeye göstermeden oyunculardan birine bir mendil verilir. Oyuna başlama işareti verilince çocuklar mendili dizlerinin altından birbirlerine verirler. Bu sırada ebe mendilin kimin elinde olduğunu anlarsa onun dizine dokunur. Bilirse onunla yer değiştirir. Oyun böyle devam eder.

SEK SEK :
1 kişi tebeşirle sek sek çizgisini çizer.Kare veya daire şeklinde çizilen çizgiler 1'den 8'e kadar numaralandırılırdı.İlk oyuncu taşını bir numaralı kutunun içine atar Taşın olduğu kutunun üzerinden atlayarak diğer kutulara sekerek gider.Tek kutu olanlara tek ayakla ,çift kutu olanlara iki atağımızla basarız.8 numaralı kutuya gelince geri döner ve 2 numaralı kutuya gelince tek ayağının üzerindeyken 1 numaralı kutudaki taşı alır ve bu kutunun üzerinden atlayarak çizginin dışına çıkar.Bu şekilde 8 e kadar devam eder.Attıgı taş bir çizginin üzerine gelirse ,çizgiye basarsa ya da iki ayağı birsen yere deyerse oyuncu yanar ve sıra diğer oyuncuya geçer.Tekrar sırası gelince kaldığı yerden devam eder.

 

FEN VE DOĞA ETKİNLİĞİ/DENEY

RENKLERİN AYRIŞIMI:
Öğretmen kağıt kek kalıplarına keçeli kalemlerle yuvarlar lar çizer bu kağıtlar 5 -10 dk kadar sıcak suda bekletilir ve kağıtlarda ki boyaların dağıldığı gözlemlenir daha sonra kağıtlar kurutularak kelebek faaliyeti yapılır.

 

HAYVANLARI KURTARMA OPERASYONU :
Öğretmen bir kap suyun içine oyuncak hayvanları koyar ve buz dolabında donmasını sağlar .Donan oyuncakları sınıfa getirir ve  çocuklara hayvanları nasıl kurtarabiliriz sorusunu sorar. Çocukların cevapları doğrultusunda  donan suyun çözünmesi sağlanır. Soru cevap deneme yanılma yoluyla yaşayarak öğrenme yoluyla donan hayvanlar kurtarılır.

SICAK HAVANIN GÜCÜ :
Öğretmen bir cam bardağı çakmak ile ısıtır daha sonra şişirilmiş balona yaklaştırılarak gözlem yapılır. Sıcak havanın emiciliği gözlemlenerek bardağın balonu çektiği görülür. Çocukların ilgileri doğrultusunda deney çocukların daha yakından gözlemlemelerine fırsat verilerek tekrar edilir.

 SUYU BARDAKTAN BARDAĞA TAŞIYAN HAVLU :
İki cam bardak alınır birinin içerisine su konulur(renklendirilir)diğeri boş bırakılır su dolu kap biraz yukarıda olacak şekilde konulur. Daha sonra kağıt havlunun ucu her iki bardağa değecek şekilde konulur ve gözlemlenir. Kağıt havlunun suyu bardaktan diğer bardağa ilettiği gözlemlenir.

SABUNDAN KAÇAN MİKROPLAR:
Geniş bir kap içine su konulur ve üzerine karabiber serpilir deneyimizde karabiber mikrop görevindedir. Daha sonra bir kulak çubuğunun ucuna sıvı sabun sürülerek karabiberli suyun üzerine dokundurulur ve gözlemlenir.

 

OKUMA YAZMA ÇALIŞMALARI

  • 0  Sayısını tanıyoruz ,doğru yönde yazma çalışması yapıyoruz.
  • Örüntü çalışması
  • Belirtilen nesneyi gösterme ve işaretleme
  • Çizgi çalışmaları

                                            MÜZİK ETKİNLİĞİ /ŞARKI

BİRGÜN OKULA GİDERKEN
Birgün okula giderken,herşeye dikkat ederken
Yolda bir ihtiyarcık, yürüdü yavaşcacık
Hım hım hım hım hım hım
Hım hım hım hım hım hım

Bir gün okula giderken,herşeye dikkat ederken
Yolda bir süslü hanım,yürüdü adım adım
Trallala trallala trallala trallala

Bir gün okula giderken,herşeye dikkat ederken
Borazanlı atlılar,tozu dumana kattılar
Düt düt düt düt düt düt
Düt düt düt düt düt düt

  •  
  •  
  • HAPŞU

Sonbahar geçti, leylekler uçtu, yağmurlar düştü Hapşuuu
Haftası oldu, bet beniz soldu, mendilim doldu Hapşuuu
Hah hah hapşu, hahhahhahha  hapşuuu.
Banyoda terle, gitmedi nezle,  gürle de gürle Hapşuuu
Doktora gittim asprin  yuttum,dersi unuttum Hapşuuu
Hapşudan bıktım, caddeye çıktım, ah ne acıktım Hapşuuu
Dağlara tırman ,bende de derman ,kalmadı aman Hapşuu…

  •  
  • MANTARLAR
  • Gösterelim mantarlar
  • Nasıl büyür ormanda
  • Mışıl mışıl uyuyorlar
  • Yeşillikler içinde
  • Yaz yağmuru yağınca
  • Sonra güneş açınca
  • İşte bakın ne kadar çok
  • Mantarlar var ormanda.
  •  
  • MİÇO

Miço nerden gelirsin
samanlıktan aşağı
Oyna da miço oyna
Zıpla da miço zıpla
Miço ellerin nerde
Kıvrım kıvrım bellerde
Oyna da miço oyna
Zıpla da miço zıpla
Miço gözlerin nerde
Fıldır fıldır yerlerde
Oyna da miço oyna
Zıpla da miço zıpla

KAVRAMLAR

  • RENK: Ana renkler (Sarı, Kırmızı, Mavi )
  • SAYI: 0 SAYISI
  • GEOMETRİK ŞEKİL: Üçgen, Kare
  • BOYUT: Büyük – Küçük- Orta
  • MİKTAR: Az – Çok
  • YÖN: Ön- Arka
  • DUYGU: Mutlu –Üzgün
  • DUYU: Tatlı -Tuzlu

DEĞERLER EĞİTİMİ

  • DİNLEME VE KONUŞMA
  • SIRASINI BEKLEME

UZAY VE GEZEGEN

Bu ay ‘’MERKÜR ‘’ gezegenini tanıyoruz. Güneşe yakınlığı nedir? İlginç özellikleri nelerdir?                  Merkür ‘de neden yaşayamayız? Bu soruların cevabını çook merak ediyoruz…

HAYVAN TANITIMI

Bu ay ‘’SİNEK KUŞLARINI ‘’ tanıyoruz. SİNEK KUŞLARI nasıl beslenir? Nerelerde yaşarlar? İlginç özellikleri nelerdir? Hepsini öğreniyoruz…

ÜLKE TANITIMI

Bu ay güzel vatanımız ’’TÜRKİYE‘’ yi tanıyoruz. TÜRKİYE de hangi dil konuşulur . Meşhur yemeği nedir ? .Ülkedeki meşhur yerler nereleridir ? Yöresel kıyafetleri nasıldır ?Ne tür sporlar yapılır, ne tür bayramları vardır. Para birimi nedir ? ,Başkenti neresidir? Bayrağı nasıldır ? Bunların hepsiiini öğreniyorum…..  (CANIM AİLEM EVİMDE TÜRKİYE (Her çocuğun kendi memleketine ait)İLE İLGİLİ BİR NESNE(Yöresel kıyafet, oraya özgü bir eşya), MEŞHUR YİYECEĞİ VB. VAR İSE OKULA GÖTÜREREK ARKADAŞLARIMLA PAYLAŞABİLİRMİYİM.
NOT: BU AY Kİ ÜLKE TANITIM GÜNÜNDE HER ÇOCUK KENDİ MEMLEKETİNE AİT BİR NESNE VEYA YİYECEK GETİRİP SINIFTA STANDLAR OLUŞTURULARAK ARKADAŞLARINA MEMLEKETİNİN VE GETİRDİĞİ NESNENİN TANITIM YAPACAK.

                                                              SPOR DALI

Bu ay ki spor dalımız ;DART. Dart nasıl oynanır, oyunun kuralları nelerdir ? Bu spor dalında kullanılan malzemeler nelerdir? Bu ve bunun gibi bir çok sorunun cevabını dersimde öğreniyorum.

AYIN ÜNLÜSÜ

Bu  ay ki ünlümüz ; MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. Ulu önderimiz ülkemiz için neler yapmıştır. Hayatı ve bir çok özelliğini öğreniyoruz. Bir arkadaşımız bize sürpriz etkinlik olarak ödev sunumu yapıyor.

AKIL OYUNLARI

  • CUMULO ( AMAÇ VE KAZANIMLARI :   Şekil öğrenme, el becerisi, kas gelişimi, el göz koordinasyonu, hayal gücü, yazma alışkanlığı, iletişim, konuşma gelişimi)
  • EQUILIBRIO (AMAÇ VE KAZANIMLARI :   El göz koordinasyonu , denge , tahmin yürütme, aktif el kullanımı, paylaşma ve yardımlaşma ,şekil kavramı

 

8

Sınıf

1

Okul Servisi

30

Personel

1500+

Mezun Sayımız